Psiconeuroinmunología (PNIE)

• Psiconeuroinmunología (PNIE)

L’estil de vida i les nostres emocions són capaços de condicionar la nostra salut. Per aquesta raó, la psiconeuroimmunologia o PNIE, tracta de tenir una visió global e integrativa de les malalties. Estudia la relació entre el sistema nerviós, el sistema hormonal, l’immune i la conducta de la persona.

A Fisioterapiaosteopatia MN podràs trobar aquest servei de la mà del terapeuta Albert Solé Obradors, per donar resposta a problemes hormonals, alteracions digestives, al·lèrgies, patologies autoimmunes, infeccions repetitives, dolors crònics, fatiga crònica, entre d’altres.

about

QUÈ ES LA PSICONEUROMONOLOGIA O PNIE?

La psiconeuroimmunologia, també coneguda popularment como PNIE, és una especialitat dins de la ciències de la salut que estudia les interaccions entre el sistema immunitari, el sistema nerviós central i el sistema endocrí. Té com a objectiu donar una resposta de forma integral a determinats problemes de salut, trobant la causa de la malaltia.

A més, la microbiota intestinal – un conjunt de bacteris que colonitzen l’aparell digestiu, la boca i la pell – té un rol molt important en el nostre sistema neuro-immune-endocrí, així com en el nostre comportament. Per aquesta raó, desde la psiconeuroimmunología es treballa la nutrició y la suplementació per  recuperar l’equilibri entre el cos i la ment. Així com, els hábits i estil de vida.

Dins de la psiconeuroimmunologia es pot treballar alteracions com:

• Problemes digestius: intestí irritable, restrenyiment, gasos, transit intestinal lent o intoleràncies alimentàries.
  • Patologies autoimmunes: artritis reumatoide, psoriasis o colitis ulcerosa.
  • Fatiga crònica i dolor crònic.
  • Síndrome metabòlica: diabetes tipus II, obesitat i resistència a la insulina.
  • Fibromiàlgia.
  • Síndrome premenstrual: dolors durant l’ovulació i desequilibris emocionals.
  • Al·lèrgies que no desapareixen amb medicació i són considerades cròniques.
about

Si pateixes qualsevol d’aquests problemes de salut, ara pots demanar cita amb el terapeuta Albert Solé, trucant al telèfon 635 848 909, o a través de la pàgina de contacte.